HRM / ХНМ
Танай байгууллага нийгмийн хариуцлагын хүрээнд хэр их сайн дурын ажил зохион байгуулдаг вэ?
Байнга | Тогтмол | Төвлөгөөг хөтөлбөртэй
28.44%
Заримдаа | Завтай болон боломжтой үедээ л
31.56%
Хичээдэг | Харамсалтай манайд ийм хөтөлбөр байхгүй
29.11%
Үгүй | Заавал ийм хөтөлбөр байх шаардлаггүй
10.89%
Байгууллагын соёл
- 2022 / 11 / 06
ХАРИЛЦАГЧТАЙ УТСААР ярих СОЁЛ

Харилцагчтай утсаар ярих соёлын жишиг шаардлагын жишээг танилцуулж байна.

Ажлын байранд ажил үүргээ явуулж буй ажилтан утсаар ярихдаа эелдэг, найрсаг боловч оновчтой, товч тодорхой, ажил хэрэгч уур амьсгалтай, албаны хүрээнээс халилгүй ярилцана. 



Энэ  процесс Ð½ÑŒ ÑƒÑ‚саа Ð·Ó©Ð² авахаас эхлэнэ. Ð£Ñ‚саа Ð°Ð²Ð°Ð°Ð´ мэндэлсэн тохиолдолд Ð±Ð°Ð¹Ð³ÑƒÑƒÐ»Ð»Ð°Ð³Ð° болон албан тушаал, нэрээ танилцуулаад хаанаас, хэн, ямар хэргээр ярьж буйг тодруулна. Ажилтан хэрэв гадагш залгаж байгаа бол утас авсан хүнд өөрийн нэр, албан тушаалыг танилцуулна.


Утасны дуудлагыг олон удаа дуудуулалгүйгээр харилцуурыг авч “Сайн байна уу ? “ ... байна” гэх жишгээр өөрийн Ð±Ð°Ð¹Ð³ÑƒÑƒÐ»Ð»Ð°Ð³Ñ‹Ð½ нэрийг хэлж хариулна.

      • Албан харилцаанд утсаар ярих үед эргэлзээтэй зүйлийг ахин асуух, давтан хэлэх маягаар тодруулан, гол зүйлийг тэмдэглэж авна.   
      • Ажил, үйлчилгээ явуулж байдаа байгууллагын албан дугаараас болон өөрийн утсаар ярих, мессеж бичихыг хориглоно.
      • Албаны утсаар хувийн яриа ярихгүй байх. 
Гаднаас ирсэн дуудлагын үед:

      • Хоёроос 2-3 дахь дуудалтын дараа харилцуураа ав.
      • “Байна уу ?”, “Сонсож байна”, “Танд юугаар Ñ‚услахсан Ð±Ð¾Ð»â€ гэх  Ð¼ÑÑ‚ үг хэлээд Ð±Ð°Ð¹Ð³ÑƒÑƒÐ»Ð»Ð°Ð³Ð°, өөрийн нэрээ танилцуулна.
      • Харилцуурыг Ð°Ð²Ñ‡Ð¸Ñ…аад Ó©Ó©Ñ€ хүнтэй бүү ярь.
      • Өмнө, Ó©Ó©Ñ€Ó©Ó© бий болгосон сэтгэлийн сөрөг хөдөлгөөнөө ÑƒÑ‚саар ÑÑ€Ð¸Ñ… үедээ бүү гарга.
      • Асуултанд Ð±Ò¯Ñ€ÑÐ½, тодорхой хариу өгч аль болох ÑÐµÐ»Ð´Ð³ÑÑÑ€ Ñ…андахыг хичээ.
      • Ярьж байгаа зүйлдээ анхаарлаа төвлөрүүл.
      • Яриаг байцаалт болгож болохгүй.
      • Хэрэв та завгүй байгаа бол уучлалт гуйж , дараа хэдийд ярихаа хэлж ÑƒÑ‚саа салга.
      • Утсаар ярих үед дараах үг хэллэгээс зайлсхийж бай. Үүнд: “Би мэдэхгүй байна” “бид үүнийг хийж Ñ‡Ð°Ð´Ð°Ñ…гүй” г.м 
        • “Та ……………ёстой” гэдэг бас л буруу томьёолсон алдаатай хэллэг.
        • “Үгүй” гэвэл тантай цаашид ярих сэтгэгдэл бүрэн унтарна.
        • “Яагаад” гэдэг үг үл итгэх сэтгэгдэл төрүүлнэ.
      • Эелдэг зантай хүнтэй ярихад таатай сайхан байдаг.
      • Тань руу залгасан, анх ÑÑ€ÑŒÑÐ°Ð½ Ñ…үнийхээ яриаг дуусгах ёстой.
      • Харилцан Ñ‚алархлаа Ð¸Ð»ÑÑ€Ñ…ийлж сайн сайхныг хүсээрэй.

Гадагш дуудлага хийх үедээ хэрхэх вэ?

    • Ярих зорилгоо тодорхой болго.
    • Яг цагт нь ÑƒÑ‚асдаж Ð±Ð°Ð¹Ð³Ð°Ð° эсэхээ сайтар бод.
    • Ярих утасны дугаар, холбогдох тоо баримт, лавлах болон тэмдэглэл хийхэд урьдчилан бэлд.
    • Ярих төлөвлөгөө, тавих саналаа урьдчилан Ð±ÑÐ»Ñ‚гэсэний дараа харилцуурын ав.
    • Утасны Ð´ÑƒÐ³Ð°Ð°Ñ€Ñ‹Ð³ ÑÐ°Ñ€Ð°Ð»Ð³Ò¯Ð¹, алдаагүй цуглуулах Ñ…эрэгтэй.
    • Мэнд мэдсэний дараа Ð±ÑÐ»Ñ‚гэсэний Ð´Ð°Ð³ÑƒÑƒ товч оршил болох зүйлээ ярь.
    • Ярилцагчийн сэтгэл санааны байдлыг Ñ‚андах. Таны саналыг хүлээж авах эсэх нь эхний өгүүлбэр болон ярианы өнгөөр танигдана.
    • Ярих үед юм уух, Ó©Ó©Ñ€ зүйл оролдохыг азна.
    • Нийцтэй ярих, Ð±Ð¾Ð»Ð¾Ð»Ñ†Ð¾Ð¾Ñ‚ой Ð±Ð¾Ð» ÑÑ€Ð¸Ð°Ð³Ð°Ð° товч тодорхой, тод, чанга, итгэл үнэмшилтэй, эмх цэгцтэй ярь.
    • Ярих хүсэлгүй, цаг нь тохиромгүй Ð±Ð¾Ð» Ó©Ó©Ñ€ ÑÑÐ´Ð²ÑÑÑ€ ÑÑ€ÑŒÐ¶, Ñ‚алархлаа Ð¸Ð»ÑÑ€Ñ…ийлж харилцуураа тавь.
    • Уурлах , цухалдах, бачимдах байдлыг огт гаргалгүй энгийн тайван, болж өгвөл      Ð¸Ð½ÑÑÐ¼ÑÑÐ³Ð»ÑÐ¶ ярь, өөдрөг сэтгэлээр хандаж ярь.
    • Чухал тоо баримт, санаагаа тэмдэглэж Ð°Ð²Ñ‡ үлд.
    • Ярих зүйл Ð¾Ð¹Ð»Ð³Ð¾Ð¼Ð¶Ñ‚ой, Ñ…элэлцэж Ñ‚охиролцох Ð·Ò¯Ð¹Ð» товч тодорхой байх ёстой.
    • Өөрийгөө шүүмжлэх ÑŽÐ¼ÑƒÑƒ, асуудлын мөн чанарыг тайлбарлах гэж цагаа бүү үр.
    • Яриандаа “Та хэтэрхий алдаж байна, та үүнийг мэддэг ч болоосой, за тэгвэл сонс, танд хангалттай Ñ‚айлбарласан Ð±Ð¸Ð· дээ, та мэдээлэл авдаггүй юмуу?” гэх мэт үг хэллэг хэрэглэх нь бүдүүлэг үйлдэл нь тодорхой билээ.
    • Богино ярих ёстой. Энэ нь та бусдыг болоод өөрийн Ñ†Ð°Ð³Ð¸Ð¹Ð³ Ñ…эмнэж, бусдыг  Ñ…үндэлж буйн хэрэг юм.


Танд энэ чиглэлээр сургалт зөвлөх үйлчилгээ шаардлагатай байгаа бол: 
90001075 80001075 70001075 | info@mhri.mn Ñ…андана уу? Баярлалаа.

Харилцагчтай утсаар ярих соёл
Танд энэхүү мэдээлэл таалагдаж байвал Like дараарай!
Сэтгэгдэл бичих
- 2025 / 02 / 12
Үеийн онолыг хний нөөцийн удирдлагын үйл ажиллагаанд хэрэгжүүлэхдээ дараах анхаарах зүйлсийг анхаарах хэрэгтэй. Эдгээрийг анхаарч ажилласнаар үеийн ялгааг ойлгож, зөв зохицуулалт хийж, ажилтнуудын сэтгэл ханамж, бүтээмжийг нэмэгдүүлэх боломж бүрдэнэ.
Үеийн онолыг хүний нөөцийн удирдлагад үр дүнтэй ашиглах нь: Байгууллагын хүний нөөцийн бүрдүүлэлт, сонгон шалгаруулалт, сургалт хөгжүүлэлт, шагнал урамшуулал, манлайлал, харилцааны арга зүйдээ үе хоорондын ялгааг онцгойлон авч үзвэл бодит үр дүн илүү өндөр байх болно.
- 2025 / 02 / 12
Generation буюу үеийнхэн, үе хоорондын ялгааг анх судалж, онолын үндэслэлийг тавьсан гол судлаачид нь дараах хүмүүс юм.Эдгээр онол, судалгаанууд нь нийгмийн өөрчлөлт, соёлын нөлөө, түүхэн үйл явдлууд нь үеийнхний үнэт зүйлс, үзэл бодол, зан төлөвт хэрхэн нөлөөлдөгийг тодотгон тайлбарласан байдаг.
- 2025 / 02 / 12
-2024 / 05 / 07
Хүмүүс бие биетэйгээ элэгсэг дотно, найрсаг харилцахад тус болох хэд хэдэн хүчин зүйл бий. Хүнтэй нөхөрсөг байх урлагаас суралцъя
-2024 / 04 / 27
Сонирхлын бүлэг буюу фракц үүсэх сонирхлын бүлэгт нэгдэн орох нь олон шалтгаантай. Судлаачид хувь хүмүүс дараах гурван зүйлийн ашиг тус байдгаас сонирхлын бүлэгт нэгдэн ордог гэж үзсэн байна.
-2024 / 04 / 08
Толгойдоо биш, цаасан дээр эсвэл компьютер дээрээ бичих. Бичих үедээ дан ганц бодох нь цаг алдахад хүргэдэг аюултай. Тиймээс бодсон зүйлээ тэр дор нь бичээд яв.
HR Фото